3 מתכונים שהילדים שלכם ממש ירצו שתכירו

הכל בחיים זה עניין של איזון. איך שלא תסתכלו על זה, כדי להצליח להתמודד עם מה שעף לעברנו, בין אם מדובר בחוויות נעימות, או אתגרים מציקים, בלי איזון, זה פשוט לא יעבוד. לכל אחד יש את הדרך שלו להתנהל הכי טוב שהוא יכול, עם הדברים. יש מי שיבחר להטביע את עצמו בעבודה, אבל ידאג בסופו של יום, להקיף את עצמו בחברים. יש מי שיעדיף להתבודד עם עצמו, רחוק מאחרים, אבל ברגע שהוא יושב מול מסך המחשב, יהפוך לאייקון רשת סביבתי (כשאף אחד לא מנחש, כמה לבד הוא מרגיש..)

אני מוצאת את עצמי מתמרנת בין אימהות לשלושה ילדים, (יותר מדי) התנהלויות בירוקרטיות וצורך עצום בזמן לעצמי, שלא ממש קיים. אז הצלחתי למצוא את האיזון שלי. יצרתי לעצמי תרפיה מרגיעה ומפקסת, שמצידה גומלת לי במיני מאפה, שאני יכולה לפזר בין ילדיי ומשפחתי וחבריי (ולצאת ממש מאגניבה על הדרך).

בתקופה האחרונה, כשהמציאות שלנו אפופה אירועים ביטחוניים, גיליתי שהכי נכון לי להפיג את החששות בבישול ואפייה. עיניו של מנהל רשת הסופר המקומית נפערות באושר וחיוך של תענוג עולה על שפתיו, כשהוא רואה שאני צועדת לעבר מעבר חומרי האפייה, מאז העליתי את אחוזי המכירה של הקמחים בחנות. אבל מבחינתי, אם כך אני מצליחה להימנע ממרשם לתרופות הרגעה, זה מעולה.

מאז שבני בכורי היה אפרוח צעיר, אני מקפידה להוסיף מזונות בריאים, אל התפריט. כך היה גם עם אחיו וכך זה גם היום, עם אחותם הקטנה. אחד החששות הגדולים שלי, הוא מאלרגיות. יש לילדים שלי די והותר מגבלות להתמודד איתם. לשמחתי, במבה, היא אחד החטיפים האהובים עליהם (וגם עלי, אבל אל תגלו להם, כי את המארזים הגדולים, אני מחביאה בארון שלי). העובדה שצריכת בוטנים מגיל צעיר, מפחיתה את הסיכוי לפתח אלרגיה, מתאזנת לי נפלא עם הבמבה שאני מפלחת להם, כשהם לא שמים לב..

הגדלתי לעשות וחיברתי בין שתיים מהאהבות הגדולות של הילדים. שניצל ובמבה. מה יותר אהוב על הילדים, מאשר ארוחת שניצלים? במיוחד, כשזו אחת הדרכים שלי, להרעיף על הקופיפים את אהבתי וזה גם מקנה לי לא מעט נקודות זכות. אז..אני מפוררת בהנאה שקית קטנה של במבה (זה הזמן לרכז ולהחצין את כל האגרסיות) ומוסיפה אותה לחצי כוס של פירורי לחם ושלוש כפות של שומשום ולאחר ששריתי רצועות מקילוגרם אחד של חזה עוף, בבלילה של כף מיונז, כף סילאן ושתי כפות סויה, למשך כחצי שעה לפחות, אני טובלת אותן בתערובת הפירורים ומעבירה לטיגון במחבת ובה שמן לטיגון חצי עמוק. את התוצר המוגמר, הכי כיף לנשנש מול הטלוויזיה, עם הילדים.

12169996_10153610815614774_613768838_o

החיבה היתרה של בני הבית לבוטנים, גרמה להשראה לנוח עליי השבוע, שוב. מקופסה אחת של חמאת בוטנים, הצלחתי לרקוח גם עוגיות וגם קרקרים. המשימה הגדולה היא, לוודא שהם משאירים לי משהו..

PhotoGrid_1445180655195עוגיות שוקולד צ'יפס ממולאות חמאת בוטנים

200 גרם חמאה רכה
1/2 כוס סוכר חום
1/2 כוס סוכר לבן

בעזרת מטרפה, מערבבים היטב את החומרים בקערה, עד לקבלת עיסה תפוחה ובהירה.

1 ביצה
1/2 כפית משחת ווניל
1/2 כפית מלח
1/2 כפית אבקת סודה
1/2 1 כוסות קמח
2 כוסות שוקולד צ'יפס

חמאת בוטנים

מוסיפים את המרכיבים אל הקערה ומערבבים רק עד להטמעת החומרים וקבלת בצק אחיד. יוצרים כדורים בקוטר כשלושה סנטימטר ומשטחים אותם. במרכז כל עיגול, מניחים חצי כפית של חמאת בוטנים. סוגרים כל עיגול שנית, לכדור ומניחים על נייר אפיה, על גבי תבנית אפיה. חשוב להקפיד על רווח של כחמישה סנטימטר, בין עוגייה לעוגייה. אופים בתנור שחומם מראש, ל 180 מעלות צלזיוס, למשך כעשר דקות.

זוכרים שהבטחתי לכם את הקשר שבין חמאת בוטנים לחנוכה?? אז הנה הוא!

PhotoGrid_1449555966636סופגניות חמאת בוטנים וג'לי

500 גרם קמח רב תכליתי
1 כף שמרים יבשים
1/3 כוס סוכר
1/2 כפית משחת ווניל
גרידה מחצי לימון
2 כפות גדושות חמאת בוטנים
1/3 כוס שמן צמחי
300 מ"ל מים חמימים (כוס וחצי)
1/4 כפית מלח
למילוי
קונפיטורת פירות יער עשירה

מכניסים לקערת המערבל את כל החומרים, לפי סדר הופעתם, למעט המלח ומעבדים במהירות בינונית במשך כשתי דקות. מוסיפים את המלח וממשיכים לעבד למשך שמונה דקות נוספות, עד לקבלת בצק רך, גמיש ומבריק. מעבירים את הבצק לקערה ששומנה קלות, מכסים ומתפיחים במשך כשעה וחצי, עד להכפלת הנפח.

בעזרת קלף מתכת, חותכים את הבצק לשני חלקים. כל חלק, מחלקים בשנית. חוזרים על הפעולה בשלישית ומקבלים שמונה חתיכות בצק, אחידות בגודלן. מכדררים כל חתיכת בצק לעיגול, משטחים אותו ומניחים במרכזו מן המלית. סוגרים את הבצק היטב, לכדור. מניחים את עיגולי הבצק בתבנית, על גביי נייר אפייה, מכסים במגבת ומניחים להתפחה נוספת, משך כארבעים דקות.

מכאן..יש לכם שתי אופציות. אופציה ראשונה, לרסס מעט ספרי שמן על כל סופגנייה ולאפות בתנור שחומם מראש, ל 180 מעלות צלזיוס, עד להזהבה. אופציה שנייה, לטגן את הסופגניות בשמן עמוק, שחומם היטב. את אופציית האכילה, אני בטוחה שאתם כבר מכירים…