חמאה, שקדים וקורנפלור יצאו מהארון

לא. זו לא התחלה של בדיחה. ככה התחיל היום שלי. התעוררתי עם חשק לאפות עוגיות וכהרגלי בתקופה האחרונה, בכל פעם שזה מתחיל, אין לי מושג איך זה יסתיים.

אז נכנסתי אל המטבח והתחלתי לחטט בארונות. הקופסה הגדולה עם השקדים הטחונים ממש קרצה לי. "קחי אותי", היא אמרה. אז לקחתי. בדרך, שלפתי גם את הקמח והקורנפלור, כי השילוב שלהם עם שקדים טחונים, הוא תמיד שילוב מנצח. החמאה, היא המחבר האולטימטיבי, אז מיותר לציין שגם היא הצטרפה.

הדרדסית שמעה אותי מפשפשת בין הארונות והזדרזה להצהיר על כוונתה לסייע. וכאילו כדי לוודא שברור לי שהיום יש לי אסיסטנטית, היא מיהרה לגרור את הכיסא הגבוה כלללל הדרך מפינת האוכל ואל המטבח. כן..הצלחתי להבין אותה הרבה יותר, ברגע שזה קרה. ID-100362832

יש משהו מאד מחבר, כשהקטנטנים שלנו מבקשים להיות שותפים לעשייה במטבח. היא בקושי בת שלוש וכבר מכירה את שמות רוב חומרי האפייה והבישול, שבהם אני נוהגת להשתמש. כשהמערבל פועל ומפזר רעשי שמחה, ברור לי שהיא עומדת להיצמד אלי ולבקש חיבוק ולפעמים, כשאני זקוקה לחיבה ותשומת לב, אני מפעילה אותו במכוון. אז בילינו יחד למעלה מחצי שעה של אמא ובת וזה גרם לחיוך שנמרח לי על הפרצוף, להישאר עליו עד עכשיו.

20151022_130621עוגיות שקדים נימוחות ומחייכות

150 גרם חמאה רכה
6 כפות אבקת סוכר
1 כוס שקדים טחונים
1 כפית תמצית שקדים
1 כוס קמח
1 כוס קורנפלור

לקישוט: אבקת סוכר

מחממים את התנור לחום של 160 מעלות צלזיוס. בקערת המערבל, מקציפים במהירות בינונית את החמאה, אבקת הסוכר, השקדים הטחונים ותמצית השקדים, עד לקבלת בלילה אחידה. מנמיכים את מהירות המערבל, מוסיפים את הקורנפלור והקמח וממשיכים את עבודת המעבד, עד לקבלת בצק אחיד. קורצים מן הבצק כדורים בקוטר של כשני סנטימטרים, מניחים אותם על תבנית אפייה, על גבי נייר אפייה ומשטחים אותן מעט. אופים במשך כעשרים דקות (העוגיות לא ישחימו. ברגע שהן מתחילות להזהיב קלות, הן מוכנות). מצננים אותן מעט ומפזרים מעליהן אבקת סוכר.

אם הן שורדות את אותו היום, הן יכולות להישמר בקופסה אטומה, במשך כארבעה ימים.